Wednesday, September 1, 2010

JURNAL REFLEKSI : MINGGU 8

Assalamualaikum dan salam kemerdekaan buat semua pembaca blog ini...

Alhamdulillah saya panjatkan kesyukuran kepada Allah S.W.T kerana limpah kurnianya, akhirnya kumpulan saya dapat membentangkan topik kami iaitu menora. Dikesempatan ini saya ingin merakamkan jutaan terima kasih buat En. Amran bin Aris kerana banyak memberi kata semangat dan juga kepada En. Hj Mohamed Tharuwat bin Hj. Ismail Bakti yang sudi berkongsi segala maklumat dengan kumpulan kami : M.I.N.D.A~ Apa yang saya harapkan adalah rakan-rakan dapat memahami dan menghayati serta menghargai menora ini. Saya khuatir jika ianya makin dilupakan oleh generasi akan datang. Seperti rakan kelas yang ada menyoalkan kepada kami kenapa menora tidak dikenali seperti wayang kulit,makyung,kuda kepang dan lain-lain. Bagi saya, menora itu sendiri hadir bersama budaya buddha. Namun begitu, kita sebagai warganegara Malaysia harus mengetahui apa sahaja warisan budaya, muzik trdisional di negara kita. Dengan adanya subjek SMP2252 ini, banyak muzik tradisional kita dapat dikupaskan. Sekian dari saya. Kita lembali setelah bercuti hari raya. selamat hari rayaaa!!!

3 comments:

Teoh Koh Sing on September 2, 2010 at 3:35 AM said...

terima kasih kepada kumpulan m.i.n.d.a kerana memberi pembentangan yang cukup menarik. saya amat suka pembentangan kumpulan ini terutamanya video yang dirakamkan itu. tahniah kepada kumpulan ini.

SMP2252 Holoahshin on September 7, 2010 at 5:05 AM said...

me 2~~

Nurhanis Zahidah Hashim on September 16, 2010 at 1:51 PM said...

to teoh and ho: hehehe..say thanks to our pengarah mr.mohd tarmizi..and tthanks for you support while we present..

Post a Comment

 

Blog Pelajar Kumpulan A

Blog Pelajar Kumpulan B

Blog Pelajar Kumpulan C

SMP2252 HANIS Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template