Tuesday, October 26, 2010

JURNAL REFLEKSI : MINGGU 11

Assalamualaikum w.b.t dan selamat sejahtera...
pada minggu ini saya amat bertuah kerana, buat pertama kali saya melihat wayang kulit yang berdialek Kelantan secara langsung atau bahasa omputih live..Seronok sekali menyaksikan wayang kulit tersebut. Wayang kulit tersebut dipersembahkan oleh staff muzik dan beberapa orang junior saya. Selepas tayangan wayang kulit tersebut habis. sesi pembentangan daripada kumpulan amirul and the geng. Mereka telah membentangkan secara terperinci mengenai wayang kulit. Pembentangan kumpulan mereka kurang menarik bagi saya. Ini adalah kerana, mungkin persembahan wayang kulit sebelum ini lebih tertarik berbanding pembentangan yang dilakukan oleh mereka. Namun, saya peecaya.jika kita sama-sama menjaga kesenian wayang kulit ini, Insyaallah ianya tidak luput dek zaman. Sekian dari saya.

2 comments:

Damiana on October 29, 2010 at 6:06 PM said...

Jika wayang kulit dimainkan dalam versi Bahasa Inggeris ataupun bahasa yang lain, adakah ianya menarik? apakah pandangan anda?

~cikshue~ on October 31, 2010 at 8:04 AM said...

refleksi yang terlalu ringkas..anyway, good trying~

Post a Comment

 

Blog Pelajar Kumpulan A

Blog Pelajar Kumpulan B

Blog Pelajar Kumpulan C

SMP2252 HANIS Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template